Salesforce gaat AI-agents upgraden van stagiaires naar ervaren werknemers
Nieuws
09-12-2025
Rahul Auradkar
Salesforce heeft Informatica overgenomen om AI-agents te kunnen voorzien van meer betrouwbare data en context. Door metadata van Informatica te combineren met real-time data van MuleSoft ontstaat er een geïntegreerd platform dat AI-agents nauwkeuriger laat redeneren en handelen.
Zoals Salesforce het zelf uitlegt, beschikken AI-modellen over heel veel algemene kennis, maar weten ze vaak niets over je organisatie. Zodra je AI in gaat zetten op specifieke bedrijfsprocessen moet een AI soms gaan gokken wat bepaalde waardes betekenen of hoe deze moeten worden geïnterpreteerd. Sommige zaken zijn wellicht nog duidelijk, zoals een klantnummer, maar wat als er een bestelbon-, factuurnummer, order-, ticket-, batch- en offertenummer is? Of als een bestelling wel allemaal uit dezelfde productiebatch geleverd moet worden? Of er verschillende productnummers voor allerlei variaties zijn, zoals bijvoorbeeld kleur of stof? Als een AI de verkeerde koppelingen gaat leggen, zijn de gevolgen soms niet te overzien.
[....]