vergrootglas
Vacatures voor IT specialisten in finance
Kristian Hanson
Geplaatst: 18-5-2018

Weet jij wat de ‘Next Best Action’ is voor onze klant?

Interview met Kristian Hanson - Teammanager Pega Marketing Achmea

Klanten willen advies op maat, de beste aanbieding en dat zo snel mogelijk ongeacht op welke manier ze met ons in contact komen. Op het moment dat iemand onze organisatie belt hopen ze dan ook dat we weten wat er via de chat is besproken en dat we van daaruit de communicatie verder oppakken. En we verrassen de klant nog meer als we op basis van het zoekgedrag op de website en de klanthistorie bij Achmea, met een gepersonaliseerde aanbieding komen. We zijn volop in beweging om onze klanten die omnichannel beleving te laten ervaren. En dat is meer dan een uitdaging!

Kristian Hanson is een nieuw team aan het opbouwen om in te kunnen spelen op deze veranderende klantvraag. ‘Het softwarepakket Pega Marketing speelt hierin een cruciale rol. Het stelt ons in staat marketingcampagnes op een geïntegreerde manier uit te rollen over meerdere kanalen en de Next Best Action voor de klant te bepalen.’

Next Best Action
‘Next-Best-Action is te omschrijven als een (marketing) strategie, waarbij klantinteractie gebruikt wordt om informatie te verzamelen over de klant. Het uiteindelijke doel is om met behulp van deze informatie een klant persoonlijker en gerichter te kunnen benaderen. Op deze manier kan voor een klant op het juiste moment de beste actie  (de ‘Next-Best-Action’) worden bepaald via het door de klant gekozen communicatiekanaal. 

Het proces om tot de Next-Best-Action te komen begint met een klant die actie onderneemt. Dit kan bijvoorbeeld een telefoontje naar het callcenter zijn, maar ook een premieberekening op de website of het versturen van een e-mail. Deze Next-Best-Action kan vervolgens via verschillende kanalen weer terug worden gecommuniceerd aan de klant. Het outbound-callcenter dat inspeelt op de interesse voor een bepaald product. Of wellicht krijgt de klant specifieke gepersonaliseerde informatie te zien bij een volgend bezoek aan de website. Een andere uitkomst zou kunnen zijn om juist niets te doen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een klant met een hoog risicoprofiel.’

Marketing & IT
‘Ons team beweegt zich op het snijvlak van Marketing en IT en werkt in een uiterst innovatieve omgeving. Jouw kennis van IT, Data Science en Marketing Intelligence zet je in om samen een ongekende klantbeleving te realiseren. In de markt lopen we voorop en behoren we tot de pioniers van Pega Marketing strategiën. Voor onze labels Centraal Beheer en FBTO ligt hierin het succes van hun toekomst. Wil jij hieraan bijdragen en meegroeien met de ontwikkelingen op dit terrein, dan komen we graag met je in contact.’

Lees meer over de rol van Pega Marketing CSSA, Young Talent Technical Marketing Specialist of Young Talent Marketing Consultant.

Wil je dit interview verder delen?
Contactgegevens

CareerGuide

Argonweg 14
1362 AA Almere

Postbus 60184
1320 AE Almere

Tel: 036 - 7440 136

KvK 32090652
ING Bank NL91INGB065.42.67.456
BTW NL.8106.57.041.B01

Wie we zijn

ITinfinance.nl is onderdeel van het platform van CareerGuide, 25 vacaturebanken voor specialisten!
Onze vacaturebanken (geen bemiddeling) bieden professionals relevante vacatures binnen hun expertise.

Ook een vacature plaatsen? Neem contact met ons op:


Nienke Smit   Pieter Lammers
Nienke Smit
n.smit@careerguide.nl
06-41454957
  Pieter Lammers
p.lammers@careerguide.nl
06-41454956
Linkedin    Twitter    Contact met Nienke Smit via WhatsApp   Linkedin    Twitter    Contact met Pieter Lammers via WhatsApp